به سایت تفریحی تیپ تاپ خوش آمدید

زمانی که عادت ماهانه میشویم کدوم غذاها بهتره؟

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
زمانی که عادت ماهانه میشویم کدوم غذاها بهتره؟

زمانی که عادت ماهانه میشویم کدوم غذاها بهتره؟

یک سوال شایع از خانم ها:زمانی که عادت ماهانه(پریود) هستیم کدوم غذاها برای ما بهتره و مصرف کدوم غذاها مضر هست؟ در واقع در این مطلب از تیپ تاپ پرداخته ایم به اسم و معرفی بهترین غذاها و نوشیدنی هایی که وقتی پریود هستیم مصرف ان ها برای ما بسیار مفید هستند

داشتن احساس خستگی، تحریک پذیری، و التهاب آن هم بدون هیچ دلیلی فقط می تواند نشانه یک چیز باشد – به آن زمان طاقت فرسا از ماه رسیده اید که فقط دوست دارید بمیرید!.
اما قبل از اینکه چنین چیزی بخواهید ( یا قبل از اینکه درد این دوره را با یک پاکت چیپس تسکین دهید ) می خواهیم چند غذای مناسب برای خانم ها را به شما معرفی کنیم که درد را برایتان تحمل پذیر کند. البته غذاهایی هم هست که نباید بخورید به همین دلیل آنها را هم معرفی کردیم.

 

1- کربوهیدرات های پیچیده میل کنید
میوه، سبزیجات و غذاهای کامل همیشه دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی. قند موجود در میوه ها می تواند هوس به غذاهای شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی کنید غذاهایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 

2- کافئین ننوشید
قطع کردن مصرف کافئین می تواند به کاهش التهاب کمک و معده تحریک پذیر را آرام کند. کافئین می تواند اسید معده را افزایش دهد و این اصلا برای معده ای که همین حالا هم تحریک پذیر است مناسب نیست.

 

3- غذاهای سرشار از کلسیم میل کنید
خانم ها روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. برخی منابع سالم کلسیم عبارتند از کلم، بروکلی، ماست و شیر.

 

4- بیش از حد نمک نخورید
اگرچه نمک برای سلامت لازم است، اما اگر در مصرفش زیاده روی کنید التهاب و تجمع آب در بدن افزایش می یابد. برنامه غذایی روزانه باید حاوی 2300 میلی گرم و یا یک قاشق چای خوری نمک باشد. بهترین روش برای کنترل نمک دریافتی، پرهیز از فست فود ها و غذاهای فرآوری شده است. بیشتر این غذاها حدود دو تا چهار برابر بیشتر از نیاز روزانه تان در خود نمک دارند.

 

5- شکلات تلخ میل کنید
شکلات دوست دارید؟ هیچ مشکلی نیست. در طول دوران قاعدگی روزانه یک قطعه شکلات تلخ ( با مقدار کاکائو 60 درصد یا بیشتر ) می تواند به کاهش هوس غذایی کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که به تقویت سروتونین کمک می کند. سروتونین خلق و خو را بهبود می دهد.

 

6- آب را نادیده نگیرید
این مورد شاید برعکس به نظر بیاید، اما بیشتر آب خوردن به بدن کمک می کند آبی که در خود حفظ کرده را آزاد کند، در نتیجه التهاب کاهش پیدا می کند. بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند. پس اگر چیزی را که می خواهد به آن بدهید، بدن نیز آبی که در خود جمع کرده رها می کند.

 

7- غذاهای سرشار از منیزیم میل کنید
غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیاها، موز، بادام زمینی، و پوست سیب زمینی می توانند التهاب را در دوران قاعدگی کاهش دهند.

 

8- ویتامین ها را فراموش نکنید
اضافه کردن غذاهای حاوی ویتامین به برنامه غذایی مخصوصا در دوران قاعدگی بسیار مهم است. ویتامین E می تواند به از بین بردن علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. ویتامین E را می توانید در شاهدانه، و زرده تخم مرغ پیدا کنید. ویتامین B6 می تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو کمک کند. B6 را در سیب زمینی، موز و غلات پیدا کنید. در نهایت ویتامین C و زینک به سلامت تخمدان و دستگاه تناسلی خانم ها کمک می کنند. ویتامین C را می توانید در گریپ فروت، لیمو ودر کل در مرکبات پیدا کنید، زینک را نیز می توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل پیدا کنید.

 

9- کمی هم غذاهایی که دوست دارید بخورید
قبل از اینکه از جای خود بپرید و به سراغ غذاهای پنیر دار و ماکارونی بروید، اجازه دهید توضیح دهم: در این دوره تنها چیزی که می تواند باعث آرامش خیلی از خانم ها شود همین تنقلات و غذاهای پرکالری است، پس باید مواظب باشیم دچار پرخوری نشویم اما در کنارش خود را محروم هم نسازیم. خوردن پروتئین بدون چربی و فیبر می تواند به ثبات قند خون کمک کند، در نتیجه جلوی پرخوری ها را بگیرد.

منبع:http://www.beytoote.com/

موضوع: متفرقه,

نویسنده:

تاریخ: ساعت:

نظرات()

تعداد بازديد : 102

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات

Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

موضوعات

طراحی اسم

لوگو اسم

نستعلیق اسم

گرافیک اسم

خطاطی اسم

گرافیک دیزاین اسم

استیکر اسم ها

سرگرمی

فال و طالع بینی

مطالب طنز و خنده دار

اس ام اس

معما

عکس نوشته

کارت پستال و تصاویر متحرک

داستان های جالب

کاریکاتور و عکس طنز

ضرب المثل های جالب

متن عاشقانه

گالری عکس

عکس های فیلم و سریالش

دل نوشته

عکس عاشقانه

رمان

اس ام اس جدید

اس ام اس تبریک تولد

کارت پستال و تصاویر متحرک

اس ام اس خنده دار

بیوگرافی و عکس بازیگران

دنیای بازیگران

متفرقه

مذهبی

اوقات شرعی

احکام دینی

کتابخانه مذهبی

اصول و فروع دین

سخنان و احادیث بزرگان

اعمال مسنحبی

متفرقه دینی

علمی

اخبار علمی

گزارش های علمی

نوآوری و کشفیات علمی

ایا می دانید

رشته های تحصیلی

سلامت

بیماری ها و راه درمان

داروهای گیاهی و طب سنتی

بهداشت بانوان

تغذیه سالم

ایدز و انواع اعتیاد

دنیای مد

لباس و کیف و کفش

دکوراسیون و چیدمان

مد و مدگرایی

جواهرات و طلا

اخبار مد و ستاره ها

مدل لباس عروس

مدل لباس نامزدی

مدل لباس مردانه

مدل مانتو

مدل لباس بچگانه

مدل مو

مدل شینیون

مدل پالتو

مدل شال و روسری

مدل لباس شب

مدل ساعت و عینک آفتابی

آرایش و زیبایی

لوازم آرایشی

آرایش صورت

آرایش مو

سلامت پوست

سلامت مو

مدل ناخن

روانشناسی

مشاوره خانواده

تست های روانشناسی

روانشناسی زنانشویی

روانشناسی کودکان

فرزندان و امتحانات

اخبار

اخبار اقتصادی و بازرگانی

اخبار حوادث

اخبار ورزشی

اخبار گوناگون

اخبار علمی و آموزشی

اخبار فرهنگی و هنری

اخبار سیاسی

آشپزی

آموزش انواع غذاها

آموزش شیرینی پزی

غذای رژیمی

گردشگری

عجایب گردشگری

مکان های تاریخی ایران

مکان های تفریحی ایران

مکانهای زيارتي ايران و جهان

مکانهای تفریحی جهان

فرهنگ و هنر

مناسبتها در ایران و جهان

فرهنگ زندگی

ورزش

ورزش عمومی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟