close
چت روم

به سایت تفریحی تیپ تاپ خوش آمدید

زمانی که باردارم آیا شنا کردن فایده ای داره؟

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
زمانی که باردارم آیا شنا کردن فایده ای داره؟

زمانی که باردارم آیا شنا کردن فایده ای داره؟

سوال شایع خانم های در زمینه شنا و اب تنی زمانی که باردار هستند مطلبی جامع درباره بیان بهترین فواید شنا و استخر رفتن در زمانی که باردار هستیم؟

شنا كردن جریان خون را بهبود می ‌بخشد و توان ماهیچه‌ها را افزایش می ‌دهد

اگر پیش از بارداری شنا می ‌كردید، با احتیاط بیشتری می ‌توانید در دوران بارداری نیز، به آن ادامه دهید. ولی اگر در بارداری برای اولین بار تصمیم به شنا كردن گرفته‌اید، از سه ماهه دوم و آرام ‌آرام این كار را شروع كنید. ورزش های دوران حاملگی به سطح آمادگی بدنی قبلی، وضعیت پزشکی، در دسترس بودن وسایل تمرینی و علاقه شما بستگی دارد.


فواید شنا کردن در بارداری
شنا كردن، جریان خون را بهبود می ‌بخشد، كشیدگی طبیعی و توان ماهیچه‌ها را افزایش می ‌دهد و استقامت عضلات را به همراه دارد. اما دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش برای دوران حاملگی آن است كه در حین شنا، علی‌ رغم افزایش وزن دوران بارداری، احساس بی وزنی می‌ كنید و از طرف دیگر، می ‌توان گفت كه تقریبا احتمال صدمه و جراحت در این ورزش وجود ندارد. وقتی كه در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می ‌كنید كه هیچ اضافه وزنی ندارید. به‌ علاوه، شنا موجب می ‌شود كه عضلات شما نیز قدرت و وضعیت بهتری پیدا كنند.


انجام ورزش شنا در حاملگی به زایمان آسان تر و کنترل اضافه وزن در حین بارداری کمک کرده و با کاهش وزن خانم حامله در آب، از صدمه به مفاصل زانوی او جلوگیری می ‌کند.

شنا کردن در سه ماهه اول بارداری:
در صورتی كه توان بدنی شما اجازه می ‌دهد، یك روز در میان به مدت 20 دقیقه شنا كنید تا بهترین بهره را از این ورزش ببرید.

در صورتی كه شنا، اولین فعالیت صبحگاهی شما باشد، می ‌تواند حالت تهوع صبحگاهی یا ویار را از بین ببرد و به شما در طول روز انرژی كافی بدهد.

شنا کردن در سه ماهه دوم بارداری:
با پیشرفت دوران حاملگی، نیازی به متوقف كردن شنا نیست، زیرا این فعالیت ورزشی برای شما آسان است. آب در حین تمرین از مفاصل و رباط‌ های شما محافظت می‌ كند و از بروز آسیب ‌دیدگی یا گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری خواهد كرد.

شنا کردن در سه ماهه سوم بارداری:
احتمالا شما نیازی به تغییر برنامه ورزشی خود نخواهید داشت، اما استفاده از مایوی مخصوص یا لباس شنای دوران حاملگی می ‌تواند وضعیت بهتری را برای شما ایجاد كند.

در كلاس های ورزش سبك آبی كه در اطراف محل سكونت شما برگزار می شوند و مربی لایقی دارند، شرکت کنید. از دستورالعمل‌های كلی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، استفاده كنید.


موانع شنا در بارداری
در مواردی خاص باید از انجام ورزش اجتناب کرد و یا حتما با نظر پزشک اقدام به این کار کرد. این موارد عبارت‌اند از: احتمال سقط جنین که همراه با خون ‌ریزی در سه ماهه ی اول باشد، حاملگی ‌های چند قلویی، بیماری قلبی و ریوی شدید و احتمال زایمان زودرس که با کوتاه شدن طول دهانه رحم همراه است. زنان غیرفعال می ‌توانند با اطمینان و به تدریج ورزش ایروبیک مانند پیاده‌ روی ، دوچرخه‌ سواری و شنا را در طول بارداری آغاز کنند، اما از فعالیت‌هایی که در آن خم شدن، پریدن، دویدن و پیچیدن واحتمال آسیب وجود دارد، باید پرهیز شود.

منع مطلق انجام ورزش در حین حاملگی شامل موارد زیر است: خون ‌ریزی ‌های رحمی، مشکلات جنینی، بیماری های قلبی، سابقه سقط یا زایمان زودرس بیش از یک ‌بار، فشار خون حاملگی ، دیابت، بیماری کلیوی کنترل نشده و پارگی اخیر پرده‌ها.


احتیاط
ورزش را به آرامی‌ آغاز كنید، گرم كردن پیش از ورزش و خنك كردن پس از آن را فراموش نكنید، و بیش از حد به خود فشار نیاورید. فقط به یاد داشته باشید شما می ‌خواهید سالم و سرحال بمانید، پس فعالیت ‌های شدید ورزشی را كنار بگذارید و چند دور شنا در طول یا عرض استخر را برای پس از زایمان بگذارید، زیرا شما را بیش از حد خسته خواهد كرد.

نوعی از شنا را انتخاب كنید كه برا‌یتان راحت ‌تر باشد. تركیب متناوبی از شنای پروانه با شناور شدن بر سطح آب به پشت، در حالی كه با پا ضربات آرامی‌  به آب می ‌زنید، می ‌تواند تمرین مناسبی باشد. دقت كنید كه اگر در ناحیه مفصل شرمگاهی خود(در جلوی لگن) احساس درد می ‌كنید، از شنای پروانه خودداری كنید.

از شیرجه زدن در آب، رفتن به مکان‌های با ارتفاع زیاد و اکسیژن کم، شنا در آب بسیار گرم یا بسیار سرد و اسکی روی آب نیز خودداری کنید.


خطر
در صورت وجود هر یک از علایم زیر، ورزش را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید: تنگی نفس، سردرد، ضعف عضلانی، تهوع، خستگی، درد قفسه سینه، درد پشت، درد لگن، اشکال در راه رفتن، کاهش فعالیت جنین، انقباضات متوالی رحم، خون ریزی از واژن و ترشح مایع آمنیوتیک.

منبع:http://www.beytoote.com/

موضوع: متفرقه,

نویسنده:

تاریخ: ساعت:

نظرات()

تعداد بازديد : 90

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات

Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

موضوعات

طراحی اسم

لوگو اسم

نستعلیق اسم

گرافیک اسم

خطاطی اسم

گرافیک دیزاین اسم

استیکر اسم ها

سرگرمی

فال و طالع بینی

مطالب طنز و خنده دار

اس ام اس

معما

عکس نوشته

کارت پستال و تصاویر متحرک

داستان های جالب

کاریکاتور و عکس طنز

ضرب المثل های جالب

متن عاشقانه

گالری عکس

عکس های فیلم و سریالش

دل نوشته

عکس عاشقانه

رمان

اس ام اس جدید

اس ام اس تبریک تولد

کارت پستال و تصاویر متحرک

اس ام اس خنده دار

بیوگرافی و عکس بازیگران

دنیای بازیگران

متفرقه

مذهبی

اوقات شرعی

احکام دینی

کتابخانه مذهبی

اصول و فروع دین

سخنان و احادیث بزرگان

اعمال مسنحبی

متفرقه دینی

علمی

اخبار علمی

گزارش های علمی

نوآوری و کشفیات علمی

ایا می دانید

رشته های تحصیلی

سلامت

بیماری ها و راه درمان

داروهای گیاهی و طب سنتی

بهداشت بانوان

تغذیه سالم

ایدز و انواع اعتیاد

دنیای مد

لباس و کیف و کفش

دکوراسیون و چیدمان

مد و مدگرایی

جواهرات و طلا

اخبار مد و ستاره ها

مدل لباس عروس

مدل لباس نامزدی

مدل لباس مردانه

مدل مانتو

مدل لباس بچگانه

مدل مو

مدل شینیون

مدل پالتو

مدل شال و روسری

مدل لباس شب

مدل ساعت و عینک آفتابی

آرایش و زیبایی

لوازم آرایشی

آرایش صورت

آرایش مو

سلامت پوست

سلامت مو

مدل ناخن

روانشناسی

مشاوره خانواده

تست های روانشناسی

روانشناسی زنانشویی

روانشناسی کودکان

فرزندان و امتحانات

اخبار

اخبار اقتصادی و بازرگانی

اخبار حوادث

اخبار ورزشی

اخبار گوناگون

اخبار علمی و آموزشی

اخبار فرهنگی و هنری

اخبار سیاسی

آشپزی

آموزش انواع غذاها

آموزش شیرینی پزی

غذای رژیمی

گردشگری

عجایب گردشگری

مکان های تاریخی ایران

مکان های تفریحی ایران

مکانهای زيارتي ايران و جهان

مکانهای تفریحی جهان

فرهنگ و هنر

مناسبتها در ایران و جهان

فرهنگ زندگی

ورزش

ورزش عمومی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟